Thursday, June 23, 2011

Semalam itu mimpi buruk

Hidup tak selalu seperti yang kita harapkan. Bila kita di atas, kita mudah alpa, kemudian kita jatuh, baru tahu kita terleka.

Selama berbulan-bulan, macam-macam berlaku. Hidup aku seperti roda..tapi aku rasa lebih lama berada di bawah dari di atas. Orang mungkin tak nampak, jauh di sudut hati aku pendam saja. Masih banyak keutamaan yang aku perlu fokuskan.

Aku tahu belajar medic tak semudah yang disangka. Aku sedih bila aku tak kuat menghadapi kegagalan. Ibu ayah dan adik-adik pendorong kuat. Mereka tak pernah lari.Sentiasa dibelakang. Namun, aku sedih..ada lagi seorang insan yang sentiasa bersama aku tika jatuh bangun aku..

Sekarang aku dah tiada dorongan dari insan itu. Taktahu mana silapnya. Adakah dia sudah berubah hati atau dia sudah tawar hati. Dia juga buat aku tawar hati. Tika aku di saat memerlukannya, dia hilang entah ke mana..Sejujurnya hati aku sudah kosong dibuatnya. Berkali-kali aku memaafkan..berkali-kali aku pujuk hati ini..taktahu sampai bila mampu bertahan..

Aku masih punya keluarga dan sahabat. Merekalah penyeri hidup. Kadang-kadang aku serik dengan insan bergelar 'lelaki'.

8 comments:

Anonymous said...

erm,mayb dia xlayak utk awk...u deserve better...believe me... (^_^)

2 said...
This comment has been removed by the author.
intan amirah said...

aimi..i sedih bila u sedih mcm ni..i nk borak ngn u tp takut u busy exam..

budak _kecik said...

thanks sume..even sy sedih..org tu xtau pun..

Anonymous said...

sabar je lah aimi...lelaki mmg susah diduga...malas dah nk pikir skarang. be strong ok.;)
-mas-

budak _kecik said...

thanks mas syg....

fatinnadirah said...

aimiiii... ?.
dah smpai sp? :)

ash said...

dah...lama dah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails