Tuesday, August 17, 2010

Masa depan di tangan Tuhan

Saya pun taktau nape tajuk tu macam dah dalam buku agama, tapi yang pasti saya bukanlah seorang yang arif bab agama...cuma ingin berkongsi apa yang diamati dan didengari untuk difikir bersama menggunakan akal yang tersangat cetek ilmunya.

Saya tau sume tau pasal kes buang bayi,saya rasa Malaysia suke ada musim. Dulu masa musim orang bunuh banyak berita bunuh keluar..pastu kes rogol..hari-hari kuar tajuk sama. Then, kes amah dengan majikan gaduh, pastu macam ni jugak la..dia macam jadi suka bila dengar satu tajuk kuar dia pun buat supaya berita pasal dia kuar jugak mende tu..(ni rasanye la lepas duk pikir2)

Tadi ada tengok berita kat tv3..ada kuar pasal 'liger'. Tau tak liger tu apa? LION campur TIGER..mula2 tengok rasa nak gelak and comel sangat liger tu...tapi bila pikir2 balik..dunia nak kiamat ke? camne LION dah boleh bersatu ngan TIGER..aihhh..dunia..dunia..

Tadi MR F msg cakap gf kawan dia dah meninggal lepas masuk ICU selepas accident ngan motor..Arwah tu pejalan kaki..meninggal lepas dah brain dead..Innalillah..Al-fatihah..
Rasa takut plak..dalam usia muda kita taktau bila ajal akan datang, dengan cara bagaimana kita akan meninggal..harap-harap dalam keadaan husnul khatimah(pengakhiran yang baik)

Saya ni bila balik Malaysia..kelajuan internet berkurang begitu jugaklah pengetahuan semasa berkurang..hehe..semalam baru nak godek2 internet..
Dengar plak citer pasal Salleh Gregor Samsa pasal isu puasa...aihhh..nak tau pegi la blog Carl Samsudin.. sebelum tu kes pasal sorang pompuan yang hina Johor sebab takde Famous Amos...ni pun nak jadi bahan ke?
nak tau bleh search kat fb Nor Azita Osman(kalau tak silap..bukan nak malukan tapi biar la korang carik sendirik dan kaji sendiri..tak perlu nak dengar bulat-bulat dari apa yang saya nak kata)

Last but not least, di bulan puasa ni..saya memang nak mintak maaf kat sume orang. I know I'm not perfect..walaupun dah hari ke 7 puasa..still ada masa untuk bermaafan..saya tau mulut saya ni kadang2 cepat dari tenet..haa kan dah ngaku sendiri..
saya nak mintak maaf,itu part saya and terpulang la kepada orang tu nak maafkan ke tak..satgi kalau kuar ayat sedangkan nabi maafkan umat orang cakap cliche plak...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails