Thursday, June 10, 2010

Happy Birthday MAMA!!!!

Ok..kalau saya dah post entry untuk birthday ayah saya..So, saya mesti la kena post an entry for mama.Fair and square. If people know who is my mum..haha..of course diorang cakap mama saya garang..hihi..memang dia garang pun...cuma skang ni dah kurang sebab meningkat usia kot..oppss:P

Mama saya sangat particular.Every single little thing dia nak jaga.Dari rambut sampai ke hujung kaki. Masa kecik-kecik dia slalu check kutu..haha..budak kecik sapa tak penah ena kutu memang tak best...treatment mama letak ubat gegat..busyuk nak mampus dalam towel..dia ikat towel tu kat kepala kitorang.Bukan kutu je pening..tuan kepala pun boleh pening.haha. Kalau bab kuku and telinga.Bila weekend je seronok sebab 'cuci time'.Mama akan letak losyen kat telinga,cuci daki yang degil-degil semua..dia cuci telinga rasa macam nak tdo je atas riba mama..pastu potong kuku sume..rindu time bermanjaan masa tu..hehe..sampai darjah 6 mama potong lagi kuku saya tau...

Bab makan,mama particular..kitorang kena kunyah sambil mulut tutup..tak boleh makan yang buka2 mulut tu...duduk ke up straight..no bongkok-bongkok ok! Pastu kalau kitorang gemuk je..mama start dah ayat power dia..mama gemuk takpe la dah anak 5..hampa semua tu anak dara lagi..gulp..mau tak terasa pedasnye ayat perli itu..hahaha. Satu lagi what she's very particular about is, tutup pintu..tak kira la pintu umah ke pintu keta ke, kalau tutup kuat2..mahunye dia suruh bukak pintu balik dan tutup slow2 balik..hahaha..that's my mum,teacher mahzun,or makcik jun:)

Today,for her very special day, saya buat delivery roses and ferero rocher...Boleh plak pagi-pagi kul 4 pagi, nasib saya belum tdo sebab ttdo dr kul 8malam pastu terjaga and tak dapat tido dah..dapat email from love.com cakap orang delivery tu pegi tapi takde orang dan bila call plak silap..patut la silap sebab saya type salah number phone mama.Love.com ni siap nak surcharge..aihhh..memang cekikkkk darahhhh aku!!! Tapi mama pnye pasal no hal..last2 diorang email balik cakap nevermind, we'll waive the surcharge..haha..bagus..

Mama cakap masa apek yang delivery tu call, mama ingat TM yang datang..hahhaha..sebabnye kat umah diorang tukar pakej tenet...padahal TM tu ada number adik laki saya je..hehe..Alhamdulillah mama dapat..She was so happy..I can tell from her text she sent this morning..Saya tau mama saya sangat suke surprise dan jugak bagi surprise kat orang..Mama cakap terharu dan dia sedey takut-takut saya dapat partner yang tak reti nak surprise because you will be upset more and more when no one actually surprising you..Masa mama cakap tu..rasa nak nangis plak sebab mama pikir sampai ke tahap tu.(So sapa-sapa nak jadi menantu makcik jun kena pandai wat surprise kat daughter dia..hahahah..hint*) Pastu saya cakap nak wat camne..like mother like daughter..saya cakap mama je la wat surprise kat saya kan..Kalau korang nak tau saya ni kira photostat mama saya la..most of my attitude sama macam mama:)))

Hari ni mama bagitau dia g celebrate besday dengan mak dia(which is nenek saya la...) sebabnye mama saya g dengar ceramah Dr Fadzilah Kamsah..Dr tu cakap sepatutnye masa hari jadi..kita berterima kasih kat mak yang melahirkan kita..sebab tu mama celebrate tadi ngan nenek.Saya sangat happy bila mama happy....Saya sayang mama...walaupun mama saya strict dan protective dari mama orang lain..saya tak kisah..:)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails