Monday, July 12, 2010

Day 6th and 7th of elective

skang ni memandangkan takde mende saya wat selain elective..so saya nak citer pasal elective lagi..kalau dah muakkk tak perlu baca okess...hehe

day 6th:
Macam biasa la..ada ward round kul 8pagi kan...ikut aje la...sometimes I gain a lot..sometimes takde apa pun..huhu..
Kali ni, in the middle of round Dr T tanya saya tiba-tiba..masa tu saya tengah ralit(ni perkataan org kedah iaitu = leka) duk tulis nota apa ntah..dia tanya boleh ke tukar ACEI ke ARB bila patient ni ada complaint of cough..saya tak dengar sangat and saya iyekan je la sebab memang saya belajar camtu pun..dia siap ingat saya pharmacist..pastu dia cakap waaaa 'very good' aaa pharmacist...aihhh ayat perli lagi.masa tu sume housemen pandang pelik sebab diorang tau saya medic student tapi abaikan aje la ngan Dr T tu...rupenye today saya dapat tau dari pharmacist yang housemen citer case tu kat pharmacist officer tu..hehe..at least they notice me la kan...haha
Pastu saya bosan,saya g la amik history dari sorang pakcik ni..susah jugak nak tukar ayat melayu sebab sebelum ni practice eng..so term tu macam susah nak pikir..
ada plak satu tu pakcik ni cakap dia ada problem 'pasang surut' ahhhaaaaaaaa apakah itu..dia tengok muka saya berkerut confirm taktau apa..last dia bgtau tuttut.....hehe opsss...at least i learnt new term..hahaha

day 7th:
pagi-pagi lagi tengok doc takde pun kat cubicle 1st tu..rupenye ada patient collapse and kena resuscitate....ward ni memang hard core case sungguh kannnn...tapi yang sedihnye..patient tak dapat diselamatkan..dia passed away..anak dia nangis lagi..saya nasib dapat tahan..sedey gak tengok..now hati kena stronger la kalau face mende2 camni kan...
Seronok jugak belajar skang sebab banyak case yang jumpa sangat berbeza compared to in Dublin..sini ada snake bite...dengue pun macam common..so sangat best!! saya dah belajar 7signs of dengue symptoms..hehe

chowww dulu...take care guyz:)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails